Linus Lundevall, Martin Stenke, Michael Jäderlind, Jonas Hyse i Jerker Hörstedt

NOVA wykonuje kolejny krok na rynku szwedzkim przejmując agencję Infunnel

Norweska firma NOVA kontynuuje swoje plany zbudowania zintegrowanej grupy agencji digitalowych w Szwecji, przejmując specjalizującą się w martechu firmę Infunnel.

Nowa marka będzie odgrywać ważną rolę w ekosystemie usług oferowanych przez NOVA w Szwecji. Ponadto NOVA planuje kolejne przejęcia i nowe placówki, aby pozycjonować firmę jako lidera cyfrowej transformacji, e-commerce oraz rozwoju przyszłych marek na szwedzkim rynku.

Do kierowania ekspansją na rynku szwedzkim NOVA powołała Michaela Jäderlinda, założyciela odnoszącej sukcesy agencji digital marketingu Nansen. Dodatkowe wsparcie w tym zakresie zapewnia norweska firma venture capital, Explore Equity.

"Infunnel jest jedną z najbardziej ekscytujących firm w szwedzkiej branży martech. Najnowocześniejsze rozwiązania firmy w zakresie automatyzacji marketingu i CRM, w połączeniu ze specjalistami SEO i SEM z Pineberry, odgrywają ważną rolę w rozwijanym przez nas ekosystemie usług cyfrowych."

Michael Jäderlind, CEO, NOVA Sweden

Pracownicy, którzy zostają partnerami

Przejęcie przez NOVA większościowego pakietu akcji to szansa dla pracowników Infunnel by zostać wspólnikami spółki. Dotychczasowi główni właściciele będą nadal pełnić swoje funkcje w firmie, pozostając jednocześnie jej partnerami. Możliwość zostania partnerem w spółce jest oferowana pracownikom wszystkich agencji należących do NOVA i stanowi ważny element jej ambicji, by oferować najlepsze miejsca pracy na świecie. Komentując połączenie z NOVA, Jerker Hörstedt, partner i założyciel Infunnel, mówi:

“Stając się częścią NOVA, możemy teraz korzystać z całej ścieżki rozwoju organizacji. Infunnel odegra ważną rolę w tworzeniu wiodącej grupy agencyjnej w zakresie e-commerce i transformacji cyfrowej. Oznacza to też, że mamy możliwość rozwoju firmy szybciej niż przewidywaliśmy, a jednocześnie możemy nadal dostarczać najwyższą jakość."

Jerker Hörstedt, założyciel Infunnel

Rozwój dla pracowników i klientów

Infunnel jest jedną z wiodących szwedzkich agencji zajmujących sięS automatyzacją marketingu, CRM i zwiększaniem zainteresowania usługami swoich klientów. Firma obsługuje zarówno klientów B2B, jak i B2C z naciskiem na długofalowe relacje i satysfakcję klientów. A do nich m.in. należą Mercedes, Axis, Dustin czy Tetra Pak.

Dalej komentując połączenie z NOVA, Martin Stenke, partner założyciel Infunnela, mówi:

“Nasze usługi staną się naturalną częścią całego cyfrowego ekosystemu, który buduje NOVA. Razem będziemy tworzyć rozwiązania komunikacyjne przyszłości. To nie tylko krok naprzód dla nas, ale także dla naszych pracowników i klientów.”

Martin Stenke, założyciel Infunnel

Strategiczny rozwój w Szwecji

Obecnie na szwedzkim rynku NOVA obejmuje specjalistów SEO i SEM z agencji Pineberry oraz skoncentrowaną na Optimizely firmę Epinova, specjalizującą się w rozwiązaniach webowych, e-commerce oraz customer experience. Komentując szerzej rozwój firmy, Geir Allan Hove, prezes i założyciel Nova Consulting Group, mówi:

“Kontynuujemy naszą ekspansję na rynku szwedzkim, włączając trzecią firmę do naszej grupy wyspecjalizowanych agencji. Mamy ambicję, by zbudować wiodącą organizację świadczącą usługi w ramach całego ekosystemu cyfrowego.”

Geir Allan Hove CEO i założyciel NOVA

Liderzy w Norwegii

Nova Consulting Group jest dziś jedną z odnoszących największe sukcesy norweskich firm świadczących usługi cyfrowe. Pomaga największym norweskim markom w zakresie doradztwa strategicznego, UX, designu oraz usług programistycznych. Przez ostatnie siedem lat NOVA odnotowywała stabilny i rentowny roczny wzrost na poziomie ponad 20 procent. Sprzedaż Grupy w roku finansowym 2020 osiągnęła ok. 370 mln Koron Norweskich, przy czym przychody operacyjne wyniosły ok. 55 mln koron.

O Nova Consulting Group w Szwecji

Nova Consulting Group w Szwecji jest zintegrowaną grupą agencyjną oferującą usługi cyfrowe i rozwiązania komunikacyjne, które pomagają rozwijać się markom na rynku skandynawskim. Działania obejmują usługi strategiczne w ramach całego ekosystemu cyfrowego, takie jak transformacja cyfrowa, rozwiązania e-commerce i innowacje.